夏になるので、うちも、400字コラム始めました。

 

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*画像はイメージです。本文と一切一致しないことがございます。


近頃、自分の浅はかな考えと
批判的な思考力が一切足りていないと
痛感する部分が多いので

一日一記事

面白かった記事を読んで
400字以内に


・本文内容
・考えたこと、思ったこと

をまとめて

さらに英語できないと
ヤバイなと感じる機会があったので
それを英語に訳すという活動を
始めようと思います。


さあ、どれだけ続くのか。
スタート!



【本日の一品】

経営不振に陥ったUSJをV時回復させた
気鋭のマーケター森岡毅さんが語るブランド。

「消費者がそのブランドを選ぶ本質は何なのか?」を執念深く問い、
事実として出される数値をいかに利用して戦略を立てていくのかが
重要であることがわかった。

これを読み、印象的に残った部分は2つある。

一つ目は、伸びしろがどこにあるのかを
的確に見極めることが重要であるという点で、
記事中では月別の来場者数を例にあげており
一般的にグラフが下がっている部分を伸ばそうと考えるところを、

本来どのくらいの来客が見込めるかを考えて
最も来場者数の多い10月に注力したという点から、
僕は視点を変更する重要性を強く感じた。

 

2つ目は、強みと弱みは表裏一体という発言で、
以前僕が学歴に関して書いた記事の学歴が高いほど
周囲の目線によって身動きが取りにくくなるという点に似ており、
強者ができないことを弱者が実行するということが
賢い競争の勝ち方だと思った。

(396文字)

ソース元

https://newspicks.com/news/2995207/body/

 


森岡毅さんの著書↓ 

 
英語訳↓

Tsuyoshi Morioka, one of the most skilled marketers in japan, talks about an importance of brand in business.
I understand that importance of brand is considering what is the esence when cusutomer choose brand and how we should make strategy with numerical facts.

Let me tell you 2 things which I was impressed in this article.

The first thing is ascertaining growth allowance point is important.
Because, I thought his focus point is interesting. 

In this article, Mr. Morioka uses an example.
It was that monthly visitors of USJ (Universal Studios Japan ). 
When people think a way of increasing customers,
people normaly focus on a fewer visitors month. 

However, Mr. Morioka thinks how many visitors they can get by all rights.
By this way of thinking, I understood ascertaining growth allowance point is important.

The another things which I was impressed is 
strong and weeken points are two sides of same coin. 

It was similar to my writting about scool career.
In this article, I wrote the higher scool career people have,
the more difficult they can do everything freely
caused by the expectation from surrounding people.

Reading this article, I thought the week should do what the strong can't do.